reklama

Haló, lampáreň?!

Niečo smrdí v tomto štáte... hovorím si opäť keď už bahno stúpa príliš vysoko, až sa skoro derie krkom, občas sa ním dusím aj v spánku. Snažím sa obrniť čerstvo načerpaným južanským-ako-ešte-nikdy kľudom, úsmevmi, horizontom stratenom v mori. Presila je jasná... Vydrží mi to dva dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: es)

Presvedčenie o existencii jediného správneho názoru, o pravde toho, kto viac zvýši hlas, o tom, že svet patrí arogantným tvrďasom... To všetko sa mi aj napriek zelenomodrým maskám, ktoré si tak rada občas natieram na ksicht, nechtiac zažiera pod kožu. Tie dva dni sú tak akurát na preplesk a návrat do reality, aby mi bolo jasné, že život nie je o kvietkoch a chrobáčikoch, že je naivné pokladať niečo ako dobrý deň, nech sa páči, ďakujeme a dovidenia za samozrejmosť... Dá sa to predsa vybaviť pohľadom do blba, resp. znechuteným premeraním od hlavy po päty, podráždeným nezrozumiteľným zamručaním a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(Ani) na popradskej autobusovej stanici sa za tých vari desať rokov čo som tam nebola vôbec nič nezmenilo. Medzi ľuďmi tiež nie. Nastupovať po poradí? Ha ha... a lakte sú potom na čo? Pri vydaní lístka sa bez slova vystrčí peniaze očakávajúca ruka, ešte aj koľko to má byť sa mnohým lení povedať.

Dnes pre zmenu sa naplnil môj pohár trpezlivosti voči... ako by som to nazvala slušne... štátnym a monopolným úradom a inštitúciám. Absolvovať v priebehu pár mesiacov kataster, na dva pokusy výmenu občianskeho, opakovane zdravotnú poisťovňu, VSE, SPP a bytové družstvo by umorilo aj vola (mňa určite). Len statoční Slováci to všetko vydržia, so sklonenou hlavou, zaťatými zubami, poslušne stoja tráviac deň dovolenky v čakaní pred zamknutými dverami na audienciu u príslušnej „vyššej moci“, ťažko sa vyrovnávajúcej s kafkovskou minulosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z toho všetkého na VSE (zatiaľ) nemôžem povedať ani slovo. Ostatní, hm... Na polícii síce zaviedli moderný systém informátora, poradových čísiel a dokonca si je zväčša aj kde sadnúť, čo je chvályhodné, ale to všetko vás neuchráni od toho, že prídete ráno a na rad sa dostanete niekedy poobede, ak vám samozrejme dovtedy nezlyhali nervy. Pred mnohými úradnými hodinami by bledli závisťou aj španielske banky a to už je čo povedať... Človek sa učí celý život: zistila som, že na bytovom družstve potrebujú celú pol hodinu na to aby citujem „povypínali stroje“, takže v tom čase vás už hore ani nepustia. Normálne som zaváhala, ovládajú tam nejaké automatizované linky? Na druhý deň som však videla len prázdne chodby, ticho a kľud, dymiacu sa šálku kávy... Na katastri náhodne otvorené dvere odhalia, že tie údajne strašne zaneprázdnené panie, ktoré nestíhajú, lebo toho majú tak veľa sú v skutočnosti zaneprázdnené plkaním pri kávičke a cigaretke... Na zákazníckom centre SPP majú na dverách vypísané stránkové hodiny bez akejkoľvek zmienky o obednej prestávke, napriek tomu ma tam privítal v mraze pred dverami stojaci rad, pretože sa jednoducho v danej chvíli dotyčné zdvihli, zamkli a odišli na obed, odkedy dokedy nevedno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predýchavam pri GH, dnes však vety typu You kill me či Itś so hard to break the spell vnímam trochu inak. :o) Za oknom padá večer a zisťujem, že antistresový čaj sa mi v poslednej dobe akosi rýchlo míňa...

Eva Stasselová

Eva Stasselová

Bloger 
  • Počet článkov:  63
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek večne bojujúci s protichodnými túžbami usadiť sa a spoznávať svet. Kritizujem v nádeji, že sa niečo zmení. Zoznam autorových rubrík:  late night dreamersČisté radosti životaZastavený časBurning HeartŠpanielsko (nielen) od AtlantiPolnočný úpalKade sa túlamVizuálne blúznenieObzretiaNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu